Met Kardham Cardet Huet Architecture werd er een Frans architectenbureau aan boord gehaald dat veel ervaring heeft met het ontwerpen van vliegtuiginfrastructuur. Samen met Styfhals Architecten, Tractebel Engineering en Democo realiseerde het een gebouw dat veel meer functies omvat dan onderhoudsruimte voor drie A400M-toestellen – er zijn ook kantoren, een logistieke zone en verschillende opslag- en werkplaatsen ingericht – en dat resoluut breekt met het traditionele beeld van een anonieme militaire loods. Statig landmark Sober materiaalgebruik en een uitgepuurde detaillering maken van de nieuwe vliegtuighangar een statig landmark. Hij meet 75x185 m en is gerealiseerd zonder interne steunkolommen die het onderhoud van de aanwezige vliegtuigen kunnen belemmeren. Een forse bouwtechnische uitdaging, vermits de volledige dakstructuur enkel door kolommen aan de buitenzijde van Il a été fait appel à Kardham Cardet Huet Architecture, un cabinet d’architecture français ayant une grande expérience de la conception d’infrastructures aéronautiques. En collaboration avec Styfhals Architects, Tractebel Engineering et Democo, ils ont réalisé un bâtiment qui regroupe bien plus de fonctions qu’un espace de maintenance pour trois avions A400M – on y trouve aussi des bureaux, une zone logistique et diverses installations de stockage et d’atelier – et qui rompt résolument avec l’image traditionnelle d’un hangar militaire anonyme. Point de repère majestueux La sobriété dans l’usage des matériaux et le raffinement dans les détails font du nouveau hangar un point de repère majestueux. Celui-ci mesure 75x185 m et a été réalisé sans colonnes intérieures qui pourraient entraver la maintenance des avions. Un défi technique majeur, puisque toute la structure du toit n’est soutenue que par des colonnes à l’extérieur du hangar. 17
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